Сервісне обслуговування кавового обладнання: як уникнути поломок і збоїв у пікові години
Кожен власник кав'ярні, ресторану чи готелю знає, що стабільна робота кавового обладнання – це просто-таки критичний фактор успішності бізнесу. А ось несправність у годину пік може призвести до суттєвої втрати прибутку та незадоволеності клієнтів.
Кав'ярні – це прибутковий бізнес, який в Україні стає все популярнішим. Та якщо несподівано виходить з ладу кавове обладнання, варто чекати біди: адже весь заклад зупиняє роботу. Тож у цій статті 24 Канал разом з українським брендом кави та чаю Gemini розгляне, як обслуговувати кавове обладнання, аби уникнути таких непередбачуваних збоїв.
Цікаво Бізнес, який працює заради майбутнього: як бренд Gemini допомагає захисникам
Чому сервісне обслуговування – це інвестиція в стабільність бізнесу
Кавове обладнання – це основа будь-якого кавового бізнесу, тож його безперебійна робота відіграє більш ніж важливу роль у функціонуванні усього закладу. Але чимало власників кавоварок припускаються великої помилки: вони вважають, що після того, як обладнання вибране і куплене, витрати на нього зникають.
Втім, будь-яка техніка – і особливо та, яку використовують щодня й досить часто, потребує обслуговування. Варто зважати, що від того, як еспресо-машини, кавомолки та автоматичні кавові апарати реагують на часте використання, залежить, чи клієнти отримають якісний сервіс та смачні напої. А ось збої у роботі можуть призвести до того, що клієнти підуть невдоволеними та більше у заклад не повернуться.
Звісно, ремонт може усунути більшість поломок – але вчасне сервісне обслуговування дозволяє знизити ризики до мінімуму. Регулярні технічні огляди дозволяють попередити злами обладнання та забезпечити якісну роботу без збоїв та затримок.
Отож, якщо все ще думаєте: "Навіщо мучитися з обслуговуванням кавового обладнання? Завжди можна купити нову, коли стара кавомашина зламається", варто прочитати цей матеріал. Адже є кілька суттєвих переваг у догляді за приладами.
- Економія грошей. Регулярне технічне обслуговування врегульовує дрібні проблеми, не дозволяючи їм перерости у серйозні. Усунути невеликий витік чи замінити зношену прокладку набагато дешевше, ніж замінити цілу машину.
- Постійність смаку. Смак напоїв залежить від точного балансу температури, тиску та потоку води. І без обслуговування ці фактори можуть змінитися, а це призведе до нестабільності якості кави.
- Вода та фільтрація. Регулярна заміна фільтрів для води – це важливий фактор у захисті машини та загальній якості напою.
- Подовжений термін служби. Справді, з вчасним обслуговуванням кавова машина служитиме набагато довше, і вам не доведеться замінювати її протягом довгих років.
- Цінність при перепродажі. Якщо все ж вирішите модернізувати своє кавове обладнання, апарат, що добре обслуговується, коштуватиме набагато дорожче.
Технічна підтримка – це ключовий фактор для будь-якого кавового бізнесу. Варто зважати, що зазвичай вона включає не тільки ремонт та своєчасне обслуговування, але й консультації щодо правильного використання обладнання, а також встановлення та налаштування нових пристроїв.
Основні правила догляду за кавовим обладнанням
Більшість виробників кавового обладнання радять проводити регулярне обслуговування не рідше, ніж раз на 3 – 6 місяців, залежно від інтенсивності його використання. Окрім того, дуже важливо використовувати оригінальні запчастини та професійні засоби для чищення – це допоможе уникнути пошкоджень та подовжити термін служби обладнання.
Чимало власників кавового бізнесу намагаються заощадити на сервісному обслуговуванні, сподіваючись, що вдасться проводити необхідне обслуговування самостійно. На жаль, у більшості випадках це неможливо, адже потрібні деякі професійні знання для того, аби підтримувати кавові машини у належному стані.
Очищувати обладнання потрібно згідно з інструкцією, що додається до нього. Та є кілька основних правил, про які точно не варто забувати.
- Якщо для очищення використовуються порошки та таблетки, вони обов'язково мають бути у розчиненому вигляді. Якщо ж мовиться про капсульне обладнання, потрібно використовувати тільки спеціальні капсули – інші засоби для чищення тільки нашкодять.
- Періодично потрібно витягувати фільтр, щоб очищати його, зокрема, від накипу.
- Не варто експериментувати зі способами очистки, про які часто пишуть в інтернеті. Наприклад, поширений "лайфхак" з лимонною кислотою тільки призведе до поломки та погіршення якості напоїв.
- Застосовувати під час приготування напоїв потрібно тільки пом'якшену, фільтровану воду.
- Через кожні 350 порцій кави важливо проводити генеральне чищення усіх елементів машини.
- Піддон зливати від зайвої рідини потрібно щодня.
- Окрім того, кожного дня потрібно проводити очищення груп, портафільтрів та насадок для молока.
Але є й процедури з обслуговування кавової машини, які потрібно проводити кожного тижня.
- Очищувати заварювальний блок від кавових масел. Кожне обладнання, незалежно від виробника, має так званий заварювальний блок. І з часом він забивається дрібними частинками зерен – тож його потрібно знімати та промивати, після чого витирати серветкою та встановлювати назад. Окрім звичайного очищення, кожні 200 – 500 чашок кави потрібно проводити очищення блоку спеціальними таблетками.
- Очищувати резервуари та перевіряти ущільнювачі.
Щомісячне та планове сервісне обслуговування також охоплює кілька процедур.
- Глибока декальцинація та перевірка тиску насосів. Саме накип дуже часто виводить з ладу обладнання, але навіть до того, як він призведе до серйозних наслідків у роботі машини, він може зіпсувати смак напоїв. У каві з'являється невластивий їй смак, що зрештою може знизити популярність закладу. Тож нехтувати декальцинацією точно не варто.
- Діагностика основних вузлів кавомашини. Майстер під час огляду кавової машини може калібрувати апарат, перевірити електричні з'єднання, замінити фільтри, прокладки та інші розхідники.
Вибір надійного сервісного партнера
Навіть якщо сервісне обслуговування проводиться правильно та вчасно, власникам кавового бізнесу потрібно бути готовими до того, що часом кавове обладнання може виходити з ладу.
Ось одні з найчастіших проблем, які з'являються з обладнанням.
- Подача води. Проблема може бути викликана засміченням фільтрів, несправним насосом, перегинанням чи тріщинами у трубках.
- Подача кави. Причиною цієї поломки може стати засмічення кавомолки чи дозатора кави.
- Електроніка. Найчастіше такі проблеми викликані збоєм програмного забезпечення, пошкодженням сенсора, несправними датчиками рівня води чи температури.
У випадку таких проблем потрібно, аби сервісний партнер міг оперативно реагувати на виклики. І під час пошуку постачальника послуг з обслуговування кавомашин є кілька ключових моментів, на які варто звернути увагу.
Відгуки клієнтів
Коли обираєте постачальника послуг, важливо звернути увагу на відгуки попередніх клієнтів – це може дати важливу інформацію про якість послуг, витрати, оперативність реагування на проблеми та загальну задоволеність клієнтів.
Гарантія на послуги
Важливо оцінити, чи може обраний постачальник послуг з обслуговування надати гарантії на послуги та запчастини. Наявність такої гарантії означає, що ваша машина має більше шансів прослужити довше, а також це допоможе уникнути витрат на дорогий ремонт у майбутньому.
Наявність сертифікованих майстрів
Обов'язково потрібно переконатися, що ваш сервісний партнер має майстрів, що можуть працювати саме з тими типами кавового обладнання, яке є у вас.
Оперативне реагування на виклики
Поломка кавового обладнання у кав'ярні – це справжня біда. І тому надзвичайно важливо, щоб злам можна було усунути якомога раніше. Для того, аби звести до мінімуму усі ризики втратити дохід та клієнтів, переконайтеся, що ваш сервісний партнер може оперативно зреагувати на ваше звернення.
Якісне та регулярне сервісне обслуговування кавового обладнання – це не забаганка, а необхідність. Воно допомагає уникнути втрат, пов'язаних із простоєм техніки, і власники бізнесу, які інвестують у підтримку обладнання, забезпечують стабільну роботу закладу, задоволення клієнтів та якість поданих напоїв. А сертифікований сервіс-центр Gemini з обслуговування професійного кавового обладнання допоможе підтримувати свою техніку у найкращому стані.