Ваш стиль спілкування на роботі – це той спосіб у який ви обмінюєтеся ідеями, інформацією та проблемами у професійному середовищі. І поєднання різних вербальних і невербальних сигналів впливає на те, як ви працюєте та взаємодієте зі своїми колегами. Психологиня Рейчел Голдман розповіла про 4 основні стилі спілкування.

Цікаво 5 способів стати кращою людиною прямо зараз: це простіше, ніж ви думаєте

Пасивний стиль спілкування

Люди, які мають пасивний стиль спілкування на роботі, можуть мати такі особливості:

Небажання говорити. Людина з пасивним стилем спілкування навряд чи буде проявляти ініціативу та може вагатися перед тим, як висловлювати свої думки, погляди, ідеї та потреби. І замість того, щоб говорити, вони чекатимуть, що це зробить хтось інший.

Уникнення конфліктів. Пасивні комунікатори докладають чималих зусиль для того, щоб уникати будь-яких конфліктів чи розбіжностей. Це може бути не тільки позитивним аспектом; зазвичай такі люди вирішують не давати відгук роботі інших людей та уникають прямо говорити про проблеми.

Труднощі із встановленням меж. Таким людям важко відхилити прохання та чітко встановити власні обмеження. Вони можуть погодитися взяти на себе обов'язки, які їм незручні, тільки через те, що не можуть сказати "ні".

Під час взаємодії із пасивними комунікаторами дуже важливо залучати їх до обговорень, бути доступними та запевнити людину, що її думки цінуються. Ви можете виявляти вдячність за внесок та ідеї цієї людини, і тоді їй буде простіше висловлюватися. Також варто уникати тиску.

Агресивний стиль спілкування

Домінування. Люди, які спілкуються агресивно, намагаються контролювати різноманітні ситуації та розмови. Вони можуть говорити на підвищених тонах, перебивати інших або ж використовувати жорстку мову тіла.

Відвертість. Агресивні комунікатори зазвичай прямі та відверті у своєму спілкуванні, та часто така чесність може межувати із грубістю та нетактовністю.

Нехтування кордонами. Такі люди можуть ігнорувати і професійні, і особисті кордони, а це може бути недоречним та незручним.

Особисті нападки. Цей стиль спілкування може також включати особисті образи та нападки – людина може атакувати чийсь характер або здібності для того, щоб утвердити власну перевагу.

Під час спілкування з людьми, які мають такий стиль комунікації, дуже важливо зберігати спокій (попри те, що часом це може бути зовсім непросто). Намагайтеся відповідати виважено, адже гнів чи захисна реакція можуть тільки загострити ситуацію. Вказуйте на свої межі – робіть це ввічливо, але твердо, і дайте людині зрозуміти, що ви очікуєте до себе ставлення із повагою, і не будете вступати у агресивні розмови.

Пасивно-агресивний стиль спілкування

Пасивно-агресивний стиль може поєднувати у собі елементи і пасивної, і агресивної поведінки.

Прихована критика. Пасивно-агресивні комунікатори можуть використовувати сарказм, викривлені компліменти, закочування очей або жести неповаги для того, щоб висміяти чи розкритикувати чужі дії.

Непряме спілкування. Замість того, щоб прямо вирішити проблему, такі люди будуть вдаватися до більш витончених і непрямих атак. Вони будуть використовувати завуальовану мову, що залишає місце для двозначності, а потім дасть можливість заперечувати свої слова.

Непомітний саботаж. Пасивно-агресивні комунікатори можуть непомітно брати участь у діях, які підриватимуть проєкти чи ініціативи інших людей.

Під час взаємодії з пасивно-агресивним комунікатором дуже важливо постійно залишатися професійними та реагувати на їхню поведінку спокійно. Уникайте реакції із розчаруванням чи агресією, адже це може дати тільки додаткові важелі, які така людина зможе згодом використати проти вас.

Також не забувайте шукати роз'яснень, якщо комунікація такої людини двозначна чи нечітка. Просіть пояснити свої наміри чи проблеми. Також може бути корисно простити оформляти речі у письмовій формі, щоб не залишалося місця для неправильного тлумачення.

Напористий стиль спілкування

Прямота. Наполегливі комунікатори зазвичай чітко висловлюються та використовують відверту мову, щоб передати свої ідеї та думки. В них немає проблем із тим, щоб встановити свої межі, коли це необхідно.

Впевненість. Люди, які спілкуються наполегливо, говорять з переконаністю та демонструють впевненість у власних знаннях та навичках.

Повага. Люди з таким стилем спілкування поважають думки, почуття та автономію інших людей. Вони можуть визнавати різні точки зору та шукають спільну мову.

Наполегливий стиль спілкування сприяє створенню позитивного, стабільного робочого середовища. І, можливо, вам знадобиться якийсь час, щоб звикнути до прямоти, робота з людьми, які мають такий стиль спілкування, може бути справді приємною та сприяти позитивному результату.