Зазвичай клієнти повертаються в заклад знову і знову не тільки через те, що їм сподобався смак напоїв, а й через якість обслуговування, тому надзвичайно важливо підтримувати її стабільною. Іноді навіть кажуть, що клієнти приходять до бариста. А якщо вони не мають відповідних навичок, смак кави у кожній чашці відрізнятиметься, а клієнти не будуть задоволені сервісом. Тож 24 Канал разом з українським виробником кави Gemini розгляне, як правильно навчати персонал, аби підвищити популярність закладу.

Цікаво Власна торгова марка кави: як створити унікальний продукт і вийти на ринок

Чому навчання бариста – це інвестиція в якість та прибуток

Деяким власникам кавового бізнесу може здаватися, що проведення навчань та тренінгів для бариста – це зайва витрата часу та грошей. Але саме бариста є ключем до успіху вашого бізнесу, адже вони готують для клієнтів основний продукт – каву.

І навчання – це практично єдиний спосіб гарантувати, що незалежно від того, хто саме готує каву, клієнти будуть задоволені отриманим напоєм.

У кав'ярні, залежно від розміру та плинності персоналу, може працювати від 2 до 10 фахівців, які мають готувати однакову каву. Саме для цього потрібні навчання – чи то від власника, чи то від старшого бариста, чи вашої кавової компанії.

Адже бариста – це не просто той, хто готує каву. Він знає її історію та розуміється на тонкощах приготування, вміє працювати з обладнанням та володіє технікою лате-арту. Але найважливіше – він знає, як спілкуватися з клієнтами та розуміє значення гостинності для будь-якої кав'ярні. І GEMINI BARISTA SCHOOL – це ідеальне місце, аби відточити майстерність та отримати потрібні навички.

Без належного навчання власники кав'ярень ризикують зіштовхнутися з поширеною проблемою: клієнти приходять замовляти каву та виявляють, що їм не подобається. Все тому, що бариста, який сьогодні на зміні, приготував не таку каву, як його колега вчора.

Зрештою це призведе до того, що менше клієнтів повертатимуться, а репутація кав'ярні почне падати.

Бариста у кав'ярні
Підготовка персоналу дуже важлива / Фото Shutterstock

Ось кілька основних причин, чому потрібно вкластися у навчання бариста.

  • Постійність смаку. Це дуже важлива річ у мистецтві приготування кави. Адже під час створення ідеальної чашки напою доводиться враховувати різні чинники: налаштування машини, зважування помелу, розподіл, трамбування, спінювання молока та наливання кави. Навчання дозволяє досягти якщо не зовсім однакового, то дуже схожого смаку кави у різних бариста, які працюють у вашій кав'ярні.
  • Швидкість обслуговування. Навчені бариста працюватимуть набагато швидше, а це значить, що пропускна здатність закладу збільшиться. Зважайте, що сучасні клієнти дуже високо цінують швидкість обслуговування та можуть не повертатися до закладу, де їм потрібно надто довго чекати на свій напій.
  • Зменшення витрат. Обладнання – це суттєва стаття витрат під час відкриття кавового бізнесу. І належне його обслуговування впливає не тільки на постійність смаку кави, але й на довговічність техніки. Якщо бариста не знають, як обслуговувати еспресо-машину та решту техніки, вам доведеться замінити її раніше, ніж ви очікували. Окрім того, правильне використання кави, молока та води також допомагає уникнути перевитрат та браку.
  • Підвищення середнього чека. Бариста повинні чітко знати меню закладу, бути підготовленими до того, аби продавати додаткові позиції, рекомендувати десерти чи ексклюзивні напої.

Які тренінги потрібні для персоналу?

Професійному бариста потрібний широкий спектр навичок, аби працювати успішно та стати справжнім бізнес-активом. І кожен з бариста, яких власники наймають на роботу, матиме різні початкові знання та навички, що також призведе до різної тривалості навчання.

І існує кілька основних тренінгів, які мають пройти бариста, аби готувати смачну каву та якісно обслуговувати клієнтів.

Основи приготування кави

Основна навичка, яку бариста отримує під час навчання – це приготування пристойної чашки кави, адже це може бути трохи важче, ніж видається на перший погляд. Приготування вимагає акуратності, точності, а також майстерного володіння різними апаратами для приготування кави, зокрема й Aeropress, French press, Chemex.

Звісно ж, бариста має знати процес приготування еспресо – а значить, вміти працювати з еспресо-машиною.

Окрім того, базові знання бариста мають включати розуміння того, як різна грубість помелу впливає на кінцевий профіль смаку кави, і який помел потрібний для кожного методу заварювання.

Приготування кави
Бариста мають якісно готувати каву / Фото Pexels

Техніка роботи з молоком

Робота з молоком – це один з найскладніших кроків у навчанні професійних бариста. Створення шовковистої піни з кремовою текстурою молока може зайняти місяці чи навіть роки практики, проте це навичка, яка абсолютно необхідна для лате-арту. Бариста має знати, як правильно збивати молоко, якої воно має бути температури, чого варто уникати та як створити чудові малюнки на напої.

Лате-арт – це, певно, найбільш очевидна навичка, що вирізняє вмілих, досвідчених бариста. Аби навчитися наливати складні художні візерунки, просто виливаючи молоко у каву, потрібні години практики. На щастя, професійне навчання бариста допоможе опанувати цю навичку.

Обслуговування обладнання

Одна справа працювати з кавомашиною чи кавомолкою, але також навчений бариста має знати, як їх правильно чистити – це подовжить термін служби приладів. Крім того, варто зважати ще й на те, що погане обслуговування приладів може вплинути на смак напоїв, що готуються – і не в найкращий бік.

Продажі та комунікація

Іноді клієнти не просто заходять, аби випити кави – також вони приходять поспілкуватися та отримати привітну усмішку улюбленого бариста. Будь-хто може навчитися варити каву, але бути доброзичливим – це дар, з яким деякі люди просто народжуються.

Тож бариста має бути досвідченим, добрим та доступним у спілкуванні – і все це досягається практикою та розумінням.

Окрім того, кожен бариста повинен мати уявлення про різні види кави – знати, звідки вони походять, чим відрізняються один від одного та що характерне для походження кави та різних методів обробки. Не менш важливо й вміти розрізняти різну обсмажку та знати, що робить зерна унікальними та як це впливатиме на кінцевий смак кави.

Можливо, ця інформація потрібна буде не кожному клієнту, але так принаймні бариста не буде заскочений зненацька, якщо один з відвідувачів запитає. Окрім того, коли бариста знає, з чим він працює, він отримає більше задоволення від своєї роботи.

Як впровадити стандартизацію процесів

Постійний смак кави – це основа успіху кавового бізнесу. Тож власникам кав'ярень варто зосередити зусилля на тому, аби досягти максимально схожого смаку у кожній чашці – і тут на допомогу приходить стандартизація процесів.

Перший крок, над яким потрібно попрацювати – це створення чітких рецептів та методик приготування. Власник кав'ярні також має пересвідчитися, що всі співробітники дотримуються однакових технік та пропорцій.

Окрім того, подібно до того, як сомельє проводять дегустації вин, гарним варіантом для бариста є проведення капінгу – дегустації різних зразків кави, під час якого пояснюються унікальні характеристики кожної кави за походженням чи обробкою. Це чудовий спосіб закріпити знання про каву та підтримувати належну якість приготування. Також кожні 3 – 6 місяців важливо проводити групові тренінги, аби переконатися, що бариста дотримуються стандартів якості.

Ще один важливий крок, що допоможе створити схожий, стандартний смак – це автоматизація деяких процесів, а саме використання кавових ваг, таймерів та програмованих машин.

Для того, щоб створювати унікальні та цікаві напої, варто подбати про те, які зерна ви використовуєте. А компанія Gemini пропонує широкий асортимент високоякісної кави та чаю. Ознайомтесь з нашим асортиментом на store.gemini.ua.