Створення власної торгової марки – важливий крок для підвищення впізнаваності бренду, пише 24 Канал. Це – не лише спосіб диференціації на ринку, а й можливість підвищити маржинальність (ключовий показник ефективності бізнесу) та зміцнити лояльність клієнтів.
Читайте також Сервісне обслуговування кавового обладнання: як уникнути поломок і збоїв у пікові години
Цей відповідальний та багатоетапний процес вимагає не лише стратегічного підходу, але й ретельної підготовки. Приклад українського виробника кави Gemini демонструє, що наполегливість та чітке бачення того, яким повинен бути якісний продукт, допомагає долати виклики та приводить до успіху і визнання на ринку.
Історія Gemini – про якість та любов до своєї справи
Відома компанія Gemini розпочала свою діяльність ще у 1996 році. У той час в Україні переважно споживали розчинну каву. Тоді доходи населення були невисокими, тому натуральна кава вважалася чимось дорогим та недоступним. Тоді ж засновники Gemini поставили перед собою амбітну мету – розвинути кавову індустрію в Україні й показати споживачам, якою може бути кава. Це почало змінювати ставлення споживачів до найпопулярнішого продукту серед напоїв.
Інноваційні підходи та сміливість допомогли компанії завоювати довіру в українців та стати одним з провідних виробників кави в країні. 29-річний досвід бренду ґрунтується на вивченні процесів обробки кави по всьому світу та розумінні смаків споживачів. Компанія побудувала власне виробництво, яке допомагає контролювати роботу кожної ланки: від кавової плантації до чашки кави.
Для того, щоб створити унікальний продукт та завоювати ринок, потрібно врахувати всі ключові етапи – від вибору сировини, співпраці з виробництвами до створення брендингу до пакування й пошуку каналів збуту й просування. Все це поетапно розглянемо далі у нашій статті.
Вибір сировини та співпраця з обсмажувальними виробництвами
Основою якісного кавового бренду є правильний вибір зерен. Варто звертати увагу на їхнє походження, ступінь обсмажки та стабільність поставок.
Походження зерна
Кава з різних країн має свої особливості та характеристики. Знайомство з кавовими зернами стає справжньою мандрівкою, оскільки кожен регіон вирощує різну каву, яка вирізняється смаком та ароматом.
Кавові дерева ростуть в Африці, Латинській Америці та Азії, але тільки в певному кліматі. Найбільшим експортером кави у світі є Латинська Америка. Найвідоміші сорти вирощують в Бразилії, Колумбії, Гватемалі, Перу та Мексиці. Колумбійські та бразильські сорти є збалансованими й добре підходять для масового ринку.
Смак кави є багатогранним, тож у пошуках особливих смаків варто шукати кавові зерна, що вирощуються в Африці, оскільки в них переважають цитрусові та фруктові ноти. На африканському континенті кавовими лідерами є Ефіопія, Кенія, Руанда й Танзанія. Ефіопія відома кавовими зернами з цитрусовими й квітковими нота, а Кенія – помітно вираженим ягідним смаком. Зерна цих регіонів містять кислинку, тому підійдуть для гурманів.
Різні сорти кави з Азії здивують цілим букетом смаків. Популярними виробниками кави є Індія, Індонезія, Китай та В’єтнам, який є одним з головних виробників робусти. Азійська кава характерна землистими й пряними відтінками.
Ступінь обсмажки
Саме ступінь обсмажки кавових зерен впливає на смак та аромат. Є три основні:
Світлий
Має кислинку в смаку й тонкий хлібний аромат, можуть бути наявні фруктові та квіткові ноти. Зерна світлої обсмажки люблять поціновувачі спешелті-кави. Вони ідеально підходять для приготування напою ручними методами, фільтр-кави чи для запарювання в чашці.
Середній
Обсмаження зерен відбувається до так званого першого тріска. Кава має ідеальний баланс м'якої кислинки й насиченості. Середня обсмажка є однією із найпопулярніших у кавових брендах. Найчастіше її використовують для напоїв, які готуються на еспресо-машині.
Кожен ступінь обсмажки дає унікальний смак / Фото Shutterstock
Темний
При темній обсмажці кави виділяються ефірні масла. Смак може мати шоколадні чи карамельні нотки з димним ароматом. Така кава має меншу кислотність, але вже більш виражену насиченість.
Стабільність поставок – must have для бренду
На шляху створення кавового бренду важливо мати надійного партнера. До основних факторів належить якість зерна, вчасна поставка й правильне зберігання. Останній пункт є досить важливим, оскільки кава є чутливою до вологи й температури. Щоб знайти хорошого постачальника, варто відвідувати кавові виставки та ярмарки чи працювати з вже перевіреними трейдерами.
Для тих, хто хоче створити якісний кавовий бренд, потрібно пробувати тестувати різні комбінації зерен, співпрацювати з досвідченими обсмажувальниками та надійними постачальниками. Є багато кавових компаній, які вже пропонують обсмажування та пакування під власною маркою.
Брендинг та пакування – як стати впізнаваними
Безумовно, створення привабливого бренду є ключем до успіху. Важливими аспектами є логотип й дизайн упаковки – вони мають відповідати позиціонуванню марки й залучати цільову аудиторію. Логотип має бути помітним, але таким, щоб не перевантажувати дизайн. Здебільшого він повинен бути пропорційним й залишати достатньо місця для інших елементів дизайну.
Важливою деталлю є унікальність логотипа. Його треба розробити таким, щоб він легко запам’ятався людям, а також відповідав цілям та цінностям бренду. Потрібно використовувати фірмові кольори, шрифти для створення гармонійного та естетично привабливого дизайну.
Упаковка повинна виділятися на полиці серед інших та привертати увагу. Головне – вона має викликати естетичне задоволення у покупців. Стиль дизайну повинен бути послідовним зі стилем бренду, що посилить його впізнаваність серед споживачів.
До прикладу, бренд Gemini створює естетичні упакування, які вирізняються з-поміж усіх. Щоб додати оригінальності й відійти від звичних для нас дизайнів з кавовими зернами, упаковка кави "Colombia Supremo" має поєднання анімалістичних принтів, що нагадує тигровий та зебровий візерунок.
Логотип Gemini правильно розташований у верхній частині упаковки, а далі на темному тлі чітко зазначено сорт кави, описано смакові ноти, регіон вирощування та навіть висоту зростання кавового дерева. Це яскравий приклад сучасної та стильної упаковки. Переглянути різноманітні дизайни упаковок від українського бренду можна за посиланням.
Стильний та сучасний дизайн упаковки кави / Фото Gemini
Щоб бренд відрізнявся від конкурентів, потрібно розробити унікальну концепцію. Завдяки цьому він буде мати більше шансів сприйнятим як надійний й таким, що заслуговуватиме довіру. Тут вже треба добре проаналізувати бренд та його цільову аудиторію. У сучасному світі унікальна концепція є надзвичайно важливою для будь-якої компанії – як для великих марок, так і для середніх та малих.
Бренд має відповідати потребам споживачів та заповнювати нішевий сегмент ринку. Треба розуміти, для кого буде ця кава – мас-маркету чи спешелті-сегменту. Перша повинна бути доступною та якісною, друга – орієнтуватися на гурманів та кавових естетів. Щоб марка справді відрізнялася від конкурентів, можна віднайти унікальний смаковий профіль оригінальний підхід до обсмаження.
А ще сучасні покупці дуже цінують етичні бренди, тому варто подумати над екоупакуванням з екологічних біорозкладних матеріалів, які не зашкодять довкіллю.
Продаж та просування – ефективні стратегії завоювання ринку
Розвиток власної торгової марки (ВТМ) потребує продуманої стратегії збуту. Є кілька варіантів розповсюджування продукції й методів її просування.
Продаж у власному закладі (кав'ярня, ресторан, готель)
Створення власної кав'ярні допоможе цілеспрямовано розповісти історію кавового бренду й встановити зв’язок з покупцями, пропонуючи їм не лише смачну каву, але й зерна для покупки додому. Створіть унікальну атмосферу, яка буде асоціюватися з брендом, а для ефективності бізнесу можна створити бонусну програму для постійних клієнтів чи залучити відомих блогерів для популяризації.
Гуртові поставки
Якщо ж власного закладу немає, тоді варто організувати гуртові поставки власної продукції для інших закладів. Окрім активної співпраці з кав'ярнями та готелями, можна надавати не лише каву, але й супутнє обладнання.
До прикладу, український бренд кави Gemini є офіційним дистриб'ютором кавового обладнання світових брендів. В2В клієнтами бренду є АЗС, мережі закладів, автосалони, салони краси, готелі, курортний бізнес тощо. За майже 30 років роботи вони становили понад 15 тисяч професійних автоматичних кавомашин.
Дистрибуція обладнання підвищує довіру до бренду, оскільки клієнти мають змогу побачити, що компанія співпрацює з топовими світовими виробниками. Це дає конкурентну перевагу перед іншими постачальниками кави, а пропозиція "під ключ" з постачанням не лише кави, але й повного комплекту для відкриття кав'ярні, є сильною перевагою для залучення нових клієнтів.
Онлайн-продаж
У сучасному світі покупки онлайн є справжнім мастхевом, оскільки всього за кілька кліків можна придбати для себе улюблену каву, не виходячи з дому. Такий онлайн-продаж через сайт є зручним для всіх клієнтів, які можуть повноцінно ознайомитися з асортиментом товару.
Також більшість брендів здійснюють продаж товарів через маркетплейси чи соціальні мережі – Instagram, Facebook чи TikTok. Останнім часом досить популярними є колаборації з блогерами, які роблять нативні огляди й чудово рекламують продукт, який захоче спробувати для себе їхня аудиторія.
Для того, щоб онлайн-продажі були ефективними, потрібно дбати про якісний контент – створювати естетичні фото, розповідати про обсмажування чи ділитися цікавими рецептами кавових напоїв. Якщо поєднати усі ці канали збуту, тоді успіх власної торгової марки стане неминучим.
Запуск власної торгової марки кави – це інвестиція, що окуповується шляхом правильної маркетингової стратегії та якісного продукту.
Компанія Gemini, яка розпочала свою діяльність ще в 1996 році, завдяки правильній стратегії встигла побудувати власне виробництво, налагодити безперебійний ланцюжок поставок зерен із плантацій Африки й Центральної Америки та розширити кавовий асортимент.
Сьогодні Gemini пропонує різноманітні бленди для всіх методів приготування кави, моносорти, specialty-кава, RTD напої та каву у зручних дріп-пакетах. Їхня торгова марка стала впізнаваною, а історія розвитку є прикладом для початківців, які хочуть створити цікавий унікальний продукт та завоювати ринок.